Artikel Terkini

“Tak Tau Nak Sedih Ke Ketawa” Jiran Renovate Rumah, Suami Isteri Reda Dinding Berlubang

“Tak Tau Nak Sedih Ke Ketawa” Jiran Renovate Rumah, Suami Isteri Reda Dinding Berlubang

Hidup berjiran ni, ada macam-macam ragam. Nak tak nak, kena lah hadap. Tapi yang pastinya, nak hidup harmoni dengan jiran perlulah amalkan sikap toleransi dan bertimbang rasa. Kalau tak ada dua benda ini, boleh berperang dengan jiran tau!

Misalnya seperti yang berlaku pada pasangan suami isteri ini yang perlu berdepan dengan masalah jiran mereka yang melakukan kerja-kerja pengubahsuaian rumah sehingga meninggalkan kesan pada rumah mereka.

Menerusi video yang dkongsikan oleh si isteri di laman Tiktok, kelihatan keadaan dinding di rumah mereka yang berlubang akibat besi tertembus ke bahagian dalam rumah.

Menurutnya, ini bukan pertama kali mereka berhadapan dengan situasi ini. Mereka suami isteri akan menampal semula bahagian dinding rumah yang berlubang dengan simen dan tidak memanjangkan isu tersebut.

“Tengah siap-siap nak keluar, tiba ternampak dinding bilik sebelah bergegar. Terus panggil husband tengok sama kejadian tersebut. Nasib tak keluar rumah lagi. kalau tak balik dari keluar mesti terperanjat tengok dinding rumah dah berlubang. So kita settlekan tengok rumah tu sampai tukang sebelah bolongkan dinding.

“Sadisnya.. Kita sebagai owner rumah bila jadi gini. Taktau nak sedih ke nak ketawa.

“Bukan kali pertama ni tukang buat jadi berlubang dinding. ni kali ke 3 dah. Pening tuan rumah. Penukang energynya terlebih sangat. tu yang bolong aje dinding rumah guwe.

“Jiran sebelah yang renovate kita yang kena tempiasnya. Bertabahlah wahai hati. Berhuhuhu jela. bersyukur dinding xroboh sudah laa. settle je berlubang dinding rumah, husband terus keluar jumpa tukang sebelah terus dia tampal dinidng dengan simen.” tulisnya dalam video.

@desianifitriazman xtau nk sedih ke ketawa 🤣🤣 ngekek laki bini tgk 🤣 #fypシ #fypシ゚viral #foryourpage #sabarituindah ♬ Funny Song – Cavendish Music
@desianifitriazman Replying to @liza2121ls ♬ original sound – Desiani Fitri Azman

Meninjau di ruangan komen, netizen turut sama memuji sikap sabar yang ditunjukkan oleh pasangan suami isteri ini. Dalam masa yang sama, ada juga netizen yang meminta mereka untuk mengambil tindakan terhadap jiran mereka itu sebelum kejadian yang lebih buruk berlaku pada masa hadapan.

Sumber : @desianifitriazman

Dapatkan Telaga Biru Pakej Kenal Jawi Kenal Al Quran Set dengan kos diskaun RM5, dengan menggunakan  kod KELGST5 di sini




kontraktor rumah
bina rumah
pinjaman lppsa
pengeluaran kwsp
spesifikasi rumah
rumah ibs
pelan rumah
rekabentuk rumah
bina rumah atas tanah sendiri
kontraktor rumah selangor
rumah banglo syaifulloh bin imam muhtasari kontraktor bina rumah ibs saif muhtar

Source


kontraktor rumah, bina rumah, pinjaman lppsa, pengeluaran kwsp, spesifikasi rumah, rumah ibs, pelan rumah, rekabentuk rumah, bina rumah atas tanah sendiri, kontraktor rumah selangor, rumah banglo
syaifulloh bin imam muhtasari kontraktor bina rumah ibs saif muhtar
syaifulloh bin imam muhtasari kontraktor bina rumah ibs saif muhtar
syaifulloh bin imam muhtasari kontraktor bina rumah ibs saif muhtar

Back to list